Page 108 - Demo
P. 108
My%u00f6s myynnin resurssointiin kiinnitettiin aiempaa suurempaa huomiota.ETG-hanke jalkautettiin osastokohtaisesti pyrkien l%u00f6yt%u00e4m%u00e4%u00e4n kullekin liiketoiminnalle soveltuvat kehitt%u00e4miskohteet. Liiketoiminnoilla oli hyvin pitk%u00e4lle vapaus priorisoida keinoja. Hankkeen tarkoitus ei ollut olla tietyn m%u00e4%u00e4r%u00e4ajan projekti, mik%u00e4 p%u00e4%u00e4ttyy %u201dSylvesterin y%u00f6n%u00e4%u201d, vaan tarkoitus oli aikaansaada pysyvi%u00e4 toimintatapamuutoksia. Viel%u00e4 jokaiselle vuodelle laadittiin omat toimintasuunnitelmat eli %u201daction planit%u201d, jotka kunakin vuonna tehokkaimmin edesauttoivat tavoitteisiin p%u00e4%u00e4sy%u00e4. Sis%u00e4inen viestint%u00e4 oli vahvasti mukana ETG-hankkeessa ja toimenpiteisiin osallistettiin laajasti instalaisia. My%u00f6s konsernihallinnolla oli t%u00e4rke%u00e4 rooli sek%u00e4 v%u00e4litt%u00f6mien kustannuss%u00e4%u00e4st%u00f6jen aikaansaamisessa ett%u00e4 v%u00e4lillisiss%u00e4 toimissa, joilla voitiin tukea liiketoimintojen tavoitteiden saavuttamista. ETG-hankkeen rinnalle nousi vuonna 2004 EBT-hanke (Excellent Balance Target), jonka ensisijainen tavoite oli taseen kevent%u00e4minen ja p%u00e4%u00e4omien k%u00e4yt%u00f6n tehostaminen. Tarkoitus oli n%u00e4in siirt%u00e4%u00e4 katsetta kustannusten ja tuottojen lis%u00e4ksi selke%u00e4mmin taseeseen ja rahoitukseen.Hankkeilla ja toimenpiteiden sarjalla oli selke%u00e4 jatkumo, joka lis%u00e4si henkil%u00f6st%u00f6n ymm%u00e4rryst%u00e4 siit%u00e4, ett%u00e4 oltiin yhteisell%u00e4 tiell%u00e4 kohti yhteist%u00e4 p%u00e4%u00e4m%u00e4%u00e4r%u00e4%u00e4.Vuonna 2004 Pertin johdolla p%u00e4ivitetyn strategian keskeisin%u00e4 elementtein%u00e4 ETG:n ohella olivat uusi yhten%u00e4isempi Insta, tavoitteellisuus ja johtamisj%u00e4rjestelm%u00e4n uudistaminen tavoitteisiin p%u00e4%u00e4syn varmistamiseksi. My%u00f6s strategiasta viestittiin aiempaa avoimemmin ja pyrittiin osallistamaan strategioiden suunnitteluun laajemmin instan avainhenkil%u00f6it%u00e4. Instan tuloksesta ja liiketoiminnasta pidettiin tiedotustilaisuuksia Pirkkahallissa, mitk%u00e4 saivat suuren suosion. Tiedotustilaisuuksissa oli joskus my%u00f6s ulkopuolisia vierailijoita esiintym%u00e4ss%u00e4. Esimerkiksi vuonna 2008 kaksi reissu-Pete%u00e4 (Pete M%u00e4kel%u00e4 ja Pete Vuorenmaa) olivat kertomassa suunnitelmistaan l%u00e4hte%u00e4 vaeltamaan Gr%u00f6nlannin halki yli 2500 km matkan. Retken l%u00e4ht%u00f6paikka oli l%u00e4hell%u00e4 Gr%u00f6nlannin etel%u00e4k%u00e4rke%u00e4 sijaitseva Narsarsuaq ja p%u00e4%u00e4tepiste Qaanaaqin Pohjois-Gr%u00f6nlannissa. Vaellus kesti huhtikuusta hein%u00e4kuuhun ja toteutettiin ilman varustet%u00e4ydennyksi%u00e4 %u00e4%u00e4rimm%u00e4isiss%u00e4 olosuhteissa. Vastaavan matkan oli siihen menness%u00e4 tehnyt kahdeksan ihmist%u00e4 maailmassa. Insta oli tukemassa kahden Peten vaellusta ja seurasi heid%u00e4n matkaansa halki j%u00e4%u00e4tik%u00f6n blogin kautta. Reissulla oli instalaisille my%u00f6s vertauskuvallinen merkitys. Tiimity%u00f6ll%u00e4 voitaisiin p%u00e4%u00e4st%u00e4 pitk%u00e4lle, parhaassa tapauksessa pidemm%u00e4lle kuin muut.Aamulehdess%u00e4 29.6.2016 julkaistiin Pertti Huuskon johtamisteesit (kuva ohessa), joita h%u00e4n l%u00e4hes kolmentoista vuoden ajan toteutti Instassa.\ vie maaliin, ujous tappaa.\T%u00e4m%u00e4 on yksi toimitusjohtaja Pertti Huuskon johtamisen teesej%u00e4. Lyhyt oppim%u00e4%u00e4r%u00e4 Huuskon johtamisoppia sis%u00e4lt%u00e4%u00e4 my%u00f6s seuraavat kohdat:1.Ole visi%u00f6n%u00e4%u00e4ri, mutta realisti. Vision pit%u00e4%u00e4 olla saavutettavissa oleva, muuten menee uskottavuus.2.Toista ja toista sanomaasi, eli yrityksen tavoiteilaa. Huuskolla se on EBIT. H%u00e4n on lausunut termin Insta Groupissa niin monta kertaa, ett%u00e4 kantaa kutsumanime%u00e4 Mr. Ebit.3.Nen%u00e4t samaan suuntaan. Ei ole herroja ja narreja, vaan voimakas tavoitehakuinen ty%u00f6yhteis%u00f6. Kaiva se esiin. M%u00e4%u00e4r%u00e4tietoisella tekemisell%u00e4 ja tulospalkkauksella ihmiset saadaan mukaan. Kun tehd%u00e4%u00e4n parempaa tulosta, pystyt%u00e4%u00e4n investoimaan ja lis%u00e4%u00e4m%u00e4%u00e4n ty%u00f6voimaa.4.Kommunikoi. Palkitse/kiit%u00e4, kun syntyy onnistumisia. Yht%u00e4 vahva pit%u00e4%u00e4 olla ep%u00e4onnistumisten kohdalla. Niihin on tartuttava vitkastelematta.5.Sinun tulee olla ykk%u00f6nen ja ratkaisija. Johtajaksi synnyt%u00e4%u00e4n. Voit kouluttaa itsest%u00e4si asiajohtajan, mutta et liideri%u00e4.108