Page 134 - Demo
P. 134


                                    Oy:lle. Tunnustuksen vastaanotti Puolustusvoimien j%u00e4rjestelm%u00e4keskuksen vuosip%u00e4iv%u00e4n%u00e4 toimitusjohtaja Henry Nieminen. Ansioristi my%u00f6nnettiin tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta huollon ja sotilaallisen huoltovarmuuden sek%u00e4 puolustusvoimien logistiikan hyv%u00e4ksi. Tunnustus my%u00f6nnettiin ensimm%u00e4ist%u00e4 kertaa yritykselle. Seuraavana vuonna ansioristi my%u00f6nnettiin Juhani Paalaselle, joka oli toiminut Instan valmiusjohtajana vuodesta 2015 ja el%u00e4k%u00f6ityi teht%u00e4v%u00e4st%u00e4 vuonna 2022. Strateginen kumppanuus aktivoi yritysmaailmaaKalle Tornberg 10.3.2016,Ruotuv%u00e4kilehtiStrategisella kumppanuudella tavoitellaan taloudellisten hy%u00f6tyjen lis%u00e4ksi kokonaisturvallisuuden kehitt%u00e4mist%u00e4.Puolustusvoimat on aktivoinut yksityist%u00e4 sektoria maanpuolustukseen. Syv%u00e4llisin puolustusvoimien ja yritysten yhteistoiminnan muoto on strateginen kumppanuus. Insta Innovation ja start up%u2019itVuoden 2012 lopussa toteutettiin osittaisjakautuminen, jossa Insta DefSec Oy:st%u00e4 siirrettiin Safety Critical Solutions (SCS) %u2013liiketoimintayksik%u00f6n liiketoiminta henkil%u00f6st%u00f6ineen samassa yhteydess%u00e4 perustetulle Insta Innovation Oy:lle. K%u00e4yt%u00e4nn%u00f6ss%u00e4 siirtyv%u00e4 liiketoiminta sis%u00e4lsi AMOS- ja Nemo -kranaatinheitinj%u00e4rjestelmien kehitystoimintaan liittyv%u00e4n liiketoiminnan varoineen ja vastuineen. Yhti%u00f6%u00f6n ryhdyttiin perustamisen j%u00e4lkeen Instan strategian pohjalta hakemaan aktiivisesti uusia bisnesl%u00e4ht%u00f6j%u00e4. Tarkoitus oli l%u00f6yt%u00e4%u00e4 ja kehitt%u00e4%u00e4 uusista liiketoiminnoista lis%u00e4%u00e4 tukijalkoja Instaan. Insta Innovationin liiketoimintajohtajana toimi alusta alkaen Esa Einola ja yhti%u00f6n uusia bisnesl%u00e4ht%u00f6j%u00e4 skannaavassa ja kehitt%u00e4v%u00e4ss%u00e4 toiminnassa Niklas Mattsson oli aktiivisesti mukana Esan ohella. Insta Innovation Oy sulautettiin emoyhti%u00f6%u00f6ns%u00e4 vuonna 2017 ja sen j%u00e4lkeen Esan p%u00e4%u00e4asiallisena roolina vuoden 2020 el%u00e4k%u00f6itymiseens%u00e4 asti oli olla mukana Instan innovaatiotoiminnan edelleen kehitt%u00e4misess%u00e4 sek%u00e4 sen lis%u00e4ksi markkinoinnin ja myynnin johtamisen kehitt%u00e4misess%u00e4, mukaan lukien CRM j%u00e4rjestelm%u00e4n sis%u00e4%u00e4najo Instaan. Kaikkiin n%u00e4ihin teht%u00e4viin Esalla oli vahva henkil%u00f6kohtainen osaaminen ja johtamiskyvykkyys, joka oli karttunut vuosikymmenten aikana useissa eri vastuuteht%u00e4viss%u00e4. Esa oli joukkuepelaaja ja yksi h%u00e4nen kannustavista iskulauseistaan oli %u201chyv%u00e4 me%u201d.Insta Innovationin l%u00e4ht%u00f6kohtana oli synnytt%u00e4%u00e4 sellaista uutta liiketoimintaa Instaan, joka olisi synergist%u00e4 yhti%u00f6n muihin silloisiin toimialoihin. Tavoitteena oli n%u00e4in tukea Insta-konsernin kasvustrategiaa. Tausta-ajatus oli, ett%u00e4 tulosohjatusta ydinliiketoiminnasta irrallaan uusien liiketoimintojen kehitt%u00e4minen olisi vaikuttavampaa. Seuraavaksi avaan start up -aihioita, joissa Insta Innovation oli mukana.Online Finland Oy -niminen yhti%u00f6 p%u00e4%u00e4tti helmikuussa 2014 suunnatusta osakeannista, jonka Insta Innovation Oy merkitsi ja sai sen kautta yhti%u00f6st%u00e4 50 % omistusosuuden. Online Finland Oy oli kehitt%u00e4nyt ohjelmistoja sotemaailmaan asiakkaanaan l%u00e4hinn%u00e4 sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja tuottava Pihlajalinna. MWW Yhti%u00f6 Oy:ll%u00e4 oli 25 %:n omistus Online Finlandista ja MWW:n omistajana puolestaan oli Mikko Wiren. Online Finland Oy:n nimi muutettiin Insta Care Oy:ksi, jonka tarkoituksena oli tarjota uudentyyppinen toiminnanohjausratkaisu kunnille ja palveluntarjoajille SOTE-kustannusten alentamiseksi sek%u00e4 ik%u00e4ihmisten turvallisuuden parantamiseksi. Reilun kolmen vuoden aikana ajauduttiin tilanteeseen, jossa syntyi eri%u00e4vi%u00e4 kantoja yhti%u00f6n roolista ja n%u00e4in ollen Insta Innovation p%u00e4%u00e4tyi kes%u00e4kuussa 2017 myym%u00e4%u00e4n osuutensa (50 %) Insta Care Oy:st%u00e4 Pihlajalinnalle. Irtautumiseen vaikutti my%u00f6s se, ett%u00e4 Instassa ei siin%u00e4 vaiheessa n%u00e4hty sote-ymp%u00e4rist%u00f6n palveluihin ja tuotteisiin sek%u00e4 ennen kaikkea niihin liittyviin vaatimuksiin n%u00e4hden riitt%u00e4v%u00e4sti osaamista. Yrityksen historia j%u00e4i siis varsin lyhyeksi, hieman yli kolmen vuoden mittaiseksi.Insta Innovation Oy ja Countsec Oy sopivat strategisesta yhteisty%u00f6st%u00e4, jota oli m%u00e4%u00e4r%u00e4 harjoittaa yhteisyrityksen muodossa. T%u00e4t%u00e4 varten ensimm%u00e4isess%u00e4 vaiheessa Countsec Oy:n (jonka osakekanta oli Jari V%u00e4in%u00f6l%u00e4n ja h%u00e4nen poikiensa Hannu ja Marko V%u00e4in%u00f6l%u00e4n omistuksessa) harjoittama koulutusj%u00e4rjestelm%u00e4liiketoiminta siirrettiin liiketoimintasiirtona uuteen perustettavaan yhteisyritykseen, joka sai nimen 134
                                
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138