28 - 4 - 2023 - Uutiset

Vahva kasvu jatkuu – Instan vuosikertomus ja tulevaisuuskatsaus vuodelta 2022 julkaistu

Insta Group Oy:n vuosikertomus vuodelta 2022 on julkaistu. Digitaalinen vuosikertomus ja tulevaisuuskatsaus on saatavilla suomeksi osoitteessa: vuosikertomus.insta.fi [https://vuosikertomus.insta.fi/fi/2022/etusivu/] ja englanniksi osoitteessa:vuosikertomus.insta.fi/en [https://vuosikertomus.insta.fi/en/2022/frontpage/]

Insta Group Oy:n vuosikertomus vuodelta 2022 on julkaistu. Digitaalinen vuosikertomus ja tulevaisuuskatsaus on saatavilla suomeksi osoitteessa: vuosikertomus.insta.fi ja englanniksi osoitteessa: vuosikertomus.insta.fi/en/

Toimitusjohtaja Niklas Mattsson kuvailee vuotta 2022 ja vuoden 2023 alkua uudistumisen ja vahvan kasvun ajaksi.

- Vahvistimme kilpailuetuamme, jonka mukaisesti koko osaamisemme on ketterästi ja helposti kaikkien asiakkaidemme käytössä. Kykenimme luomaan uusia kumppanuuksia ja syventämään strategisia asiakkuuksia. Jatkoimme vakaalla kasvu-uralla myös taloudellisesti. Liikevaihtomme kasvoi viime vuonna 7 prosenttia ja oli noin 153 miljoonaa euroa. Asiakastyytyväisyytemme on korkealla tasolla, joka kertoo onnistumisesta ja kannustaa jatkamaan omalla tavallamme, Mattsson kertoo.

Vihreä siirtymä ja Nato-jäsenyys tuovat uusia mahdollisuuksia

Instan teollisuuteen keskittyvän liiketoiminta-alueen asema täyden palvelun automaation, sähköistyksen ja teollisen digitalisaation asiantuntijana jatkui vakaana. Mattssonin mukaan Insta on tulevaisuudessa vahvasti mukana kiihdyttämässä erityisesti energiatoimialan uudistumista ja vihreää siirtymää. Vuoden 2023 alussa perustetut uudet yksiköt huolehtivat teollisuuden kokonaispalveluista ja yhä nopeutuvasta digitalisaatiosta sekä energiateollisuuden kokonaistoimituksista ja elinkaaripalveluista.

- Monipuolisen tuote- ja palvelutarjonnan sekä ainutlaatuisen tietotaidon ansiosta Insta on noussut Suomen luotettavimmaksi kyberturvakumppaniksi, mistä olemme erittäin ylpeitä, kertoo Mattsson.

Instan strateginen kumppanuus Puolustusvoimien kanssa kehittyi suotuisasti. F-35-hävittäjähankinta ja vahva rooli avioniikan huoltopalveluiden tuottajana tuo työtä pitkälle tulevaisuuteen.

- Nato-jäsenyys on suuri mahdollisuus. Huipputeknologian taitajana kykenemme tarjoamaan myös kansainvälisille puolustusteknologiamarkkinoille tarpeen mukaisia tuotteita ja ratkaisuja.

Turvallisen ja kestävän tulevaisuuden ratkaisija

Uudistetun strategian ytimessä on auttaa ja tukea asiakkaita verkottuneessa ja yhä nopeammin digitalisoituvassa maailmassa.

- Turvallisuus on osa ydinosaamistamme, kulttuuriamme ja tapaamme toimia sekä meidän keskeisimpiä asiakassegmenttejämme. Etsimme yhdessä ratkaisuja yhteiskunnan vakauden turvaamiseen, kilpailukyvyn kehittämiseen ja vihreän siirtymän toteuttamiseen. Strateginen tahtotilamme on olla asiakkaillemme ja sidosryhmillemme turvallisen ja kestävän tulevaisuuden ratkaisija nyt ja tulevaisuudessa, Mattsson tiivistää.

Strategisena tavoitteena on olla myös erinomainen työpaikka, jossa työntekijät viihtyvät ja jaksavat työssään ja työ ja vapaa-aika ovat tasapainossa.

- Viime vuonna saimme kasvavaan joukkoomme yli 80 uutta instalaista. Edelleen on tarjolla yli sata työpaikkaa henkilöille, jotka haluavat kehittää yhdessä ratkaisuita loistavien asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa paremman ja turvallisemman maailman puolesta.

Instan vuosi 2022 – Uudistumista ja vakaata kasvua

• Liikevaihto 153,4 M€, liikevaihto kasvoi noin 7 % (2021)

• Liikevoitto 15,7 M€

• Henkilöstön määrä noin 1 150