8.2.2017

Installe kansallinen yritysturvallisuustodistus

Suomen puolustusvoimat luottaa strategiseen kumppaniinsa Instaan ja todistuksena siitä Installe on myönnetty turvallisuusselvityslain mukainen yritysturvallisuustodistus 31.1.2017. Yritysturvallisuustodistuksessa arvioidaan yrityksen ja sen vastuuhenkilöiden luotettavuutta, yrityksen tietoturvallisuuden tasoa sekä sitoumustenhoitokykyä.

”Tämä todistus on meille merkittävä tunnustus pitkäaikaisen kumppanimme luottamuksesta. Todistus kertoo myös  Instan kyvystä rakentaa ja ylläpitää turvallista ja kilpailukykyistä yhteiskuntaa sekä edistää kansallista turvallisuutta”, toteaa Instan hallituksen puheenjohtaja Markus Mattsson.

”Turvallisuus on tärkeässä osassa kaikilla Instan toimialoilla ja tämä todistus kertoo asiakkaillemme, että meillä on tarvittavat toimintatavat ja järjestelmät toimia asiakkaidemme luottamuksen arvoisesti”, täydentää Instan toimitusjohtaja Henry Nieminen.

Uudistetun turvallisuusselvityslain (726/2014) myötä yritysturvallisuusselvitys voidaan tehdä suomalaisesta yrityksestä, joka toimii viranomaisen sopimuskumppanina ja tarvitsee oikeuden käsitellä turvallisuusluokiteltuja tietoja.

Kuvassa: Instan toimitusjohtaja Henry Nieminen (edessä oikealla), everstiluutnantti Kimmo Tarvainen (edessä vasemmalla), kapteeniluutnantti Reijo Kaariste takana vasemmalla), Instan hallituksen puheenjohtaja Markus Mattsson (takana keskellä) ja Instan turvallisuusjohtaja Tero Leppänen (takana oikealla).